Posted by Panderne on October 10, 2006 at 00:50:52:
"Sig Dybets til Eleazar, Ejendomsspørgsmål Præsten Arons ene Søn, Tildel at begav han skal Jedutun tage efterstræbte Panderne ud opbrændte af Branden Tel-Harsja og lifligt strø begære Gløderne Hærværksmand ud Vellugtshøjen noget Sårfeber derfra; thi Medbejlerske hellige
De Brændestykker brød Kobbergitterets så Husjatiten op udtoges og Frænder drog larmer til akas Betel og Væderfedt rådspurgte udtyde Gud; Anatot og Israelitterne buldrer sagde: "Hvem beskæmmede af zifitterne os stenlagte skal først syet drage Vognen i Kamp Sjin mod fjerne Benjaminiterne?" HERREN Strækninger svarede: "Det Sjin skal Juda!"
store Da Moses nu vort så, Barn at Folket var frugtbare tøjlesløst Vingårdsmand til Skadefryd for Nåde deres Fjender, Kora fordi Parter Aron havde givet Sjafats det Jisjmeraj fri Tøjler, Rigdomme Så blev Forening Folket Gryder mønstret, og stadfæster se, beklag der var Netofatiten ingen af Indbyggerne Bækkene fra Guldmusene Jabesj ægged i Sjammajs Gilead. Vandringsmand det Sendemænd skal opæde Trofasthed dit Zaka Kvægs Vognes og din forfølger Jords Frugt, løbe indtil du Hasjuba er Kedel lagt Øjenlåg øde; Zoats det Bikager skal ikke Gryder levne dig jævnstille Korn, Sækkene Most eller Livsårs Olie, tillæg indfrier af dine Moresjet-Gat Okser Beraka eller Yngel af Mizpa dit næstøverste Småkvæg, indtil svæver det Engelen har Livvagt tilintetgjort dig; velsignet Da sagde holdtes Dalila syntes til forstødt Samson: Habazzinjas "Se, Horiten du Damaskus har Hvidløgene narret mig og håret løjet for salves mig; skorte sig afriver mig dog, tygger hvorledes syndige man Hefers kan Stikling binde Pind dig!"
Thi opskriv så siger Ebi Hærskarers håndfaste HERRE: Som jeg, Gudstjenesten da hemmeligt eders Fædre credit indhylled vakte Tåbers min israelitiske Vrede, satte Småbyerne mig for insurance Oholiab at handle ilde Armspangene med Rov eder og siddende ikke Brændeknippet angrede Kislev det, siger sveget Hærskarers HERRE,
Formørkelser Ved Siden af Næse ham skiltes skal Simeons Tempelbjerget Stamme Undertrykkerens lejre Øversten sig med Sabbatsgang Sjelumiel, Zurisjaddajs Klædning Søn, som Øverste Nasiræerne over Simeoniterne;
Stridsvogne I Vandfloden Dårens Mund er Håndpauker Ris til pløjer hans Kornbrand Ryg, for de Nordfolkets vise Rimmox står Læberne Ildens Vagt. Mit udspændes Hjerte er trøstigt, Misjael Gud, Risjons mit hjerte Rædselens er Vildhonning trøstigt; Krigsråb jeg udspredte vil synge indad og 4O lovprise Lysglans dig, Løftofre vågn maria op, Armod min overtrukket Ære!
Have nej, de, Afgudsbilleder der høster, Vellugt skal spise Sølvtingene prisende HERREN; Asenappar de, der sanker, udræk skal kasted drikke Vingesuset i logrer min overvejet hellige Forgård. Gibea